Ristiriitaa. Vuodatusta. Tuen ja turvan tasapainoilua. Jäsenneltyä, mutta tiuhempaan jäsentelemätöntä.
Lokeroimista ja sen vimmaista vastustamista. Ihan varmasti jatkuvaa hikoilua.

30.9.2011

This is fun, family fun day





 Miehen työpaikan perhepäivää vietettiin viikko sitten Nairobissa, strutsifarmilla. Strutsit ei ole niitä kaikkein viehkeimpiä lintusia, mutta niiden liha on kuulema terveellisintä maailmassa, rasvaa 0% ja liha on täyttä protskua. Kattokaas ton ylläolevan naikkosen reisilihasta. Aikamoinen kimpale.


Mies pääsi ihan ratsastamaankin strutsilla, lähinnä kai strutsiratsastus oli lapsille tarkoitettu, mutta kukaan mukula ei uskaltautunut kyytiin ennen kuin näkivät aikuisen ensin linnun selässä. Minulle koko touhu edusti lähinnä eläinrääkkäystä. En jaksa uskoa, että strutsin herneenkokoisilla aivoilla kykenee kesyyntymään taikka ymmärtämään ratsastusta.


Päivään kuului tietysti hirmuinen määrä erilaisia leikkejä, ihan niitä sutsisatsi-tyylisiä kirmailuja. Arvatkaa kuka tippui pelistä pois? Tämä oli kai peli nimeltä fanta-sprite-coke. Fantalla kädet ylös, spritellä vyötärölle ja colalla varpaisiin. Pelin vetäjä näytti mitä tehdä samalla kun huuteli limppareiden nimiä. Tässä hän huutaa coke, mutta laittaa kätensä ylös ja minä seuraan käsiä.


Viimeisenä leikittiin sitten peliä, jonka minä voitin!! Jihuu! Tämä tuttu peli, jossa musiikin soidessa pitää liikkua ja musiikin loppuessa pitää ehtiä ennen muita pienen lappusen päälle.

Joo, ja tässä minä yritän näyttää kuinka varpaani ovat alimmaisena. Kilpasisareni hyppäsi minun jälkeen täydellä voimalla lappuselle niin, että minulta lennähti toinen jalka irti.


Voittajan on helppo hymyillä!


Tapasimme miehen työkaverin suloistakin suloisemman lähes kaksivuotiaan tytön, jonka nimi on Helmi. Vanhemmat olivat halunneet antaa tytölleen nimeksi Helmi, mutta ei englanniksi, niinpä he olivat googlanneet mitä Helmi olisi muilla kielillä ja olivat päätyneet suomeen, koska se oli kuulostanut kauneimmalta. Minä olin niin ylpeä kielestämme, kun kuuntelin tarinaa. Hyvä Suomi!

Ei kommentteja: