Ristiriitaa. Vuodatusta. Tuen ja turvan tasapainoilua. Jäsenneltyä, mutta tiuhempaan jäsentelemätöntä.
Lokeroimista ja sen vimmaista vastustamista. Ihan varmasti jatkuvaa hikoilua.

17.4.2012

The Big Day, part I

Kirjoittaja pelasti itsensä lempikahvilaansa. Ja löysi sieltä internetin. Jännittää parhaillaan mantelicroissantinsa kohtaloa...



Aamulla mantran tavoin hoettu ”tästä tulee hyvä päivä” yrittää sinnikkäästi pitää vielä pintansa, vaikka heti alakertaan tultuani näin nettimodeemin plinkuttavan kirottua oranssista virhekoodiaan. Soitto AccesKenyaan ja ikävät uutiset, se nettimasto, joka kaatui lauantaina on taas vioittunut. Alkaako maailmankaikkeus antaa takaisin Kenialle,niitähän nämä sähkö – ja nettiongelmat eniten koskettavat, jotka täällä eniten pahaa saavat aikaan.

Aamu tuli sateen rummuttamana, oikein monta tuntia.

Tänään piti olla minun päiväni.  Ja tulee olemaankin. Tänään minulla alkaa äitiysloma (saa soittaa fanfaareja ja onnitella). Virallinen, Suomen Kelan tunnustama. Olen ladannut päivään paljon odotuksia. Päivästä piti tulla vertauskuvallinen sille miten äitiysloma sujuu.

Tilanne tällä hetkellä:
Vituttaa niin paljon, että järki jätti. Taas. Mikään ei huvita. Asenneongelmani on venynyt liian pitkälle, en tiedä enää kuinka saada se entisiin mittoihinsa. Olen kärttyinen. Ilmeisen mukavia hetkiä on siis tiedossa.

Ehkä pelastusköyteni on se, että tuijotan Marttia silmiin.

Tai se, että Hippusen synnyttyä kaikki heittää niin suuren häränpyllyn, että minua ei kiinnosta internetti eikä mikään muukaan. Ehkä sukellan sitten täysillä sinne äitipumpuliin ja unohdan muun maailman.

Mutta kun olisi niin kivaa pysyä edes jotenkin mukana tässä maailman menossa.

Auttaisikohan lempikahvilan mantelicroissant? Ei se kai ainakaan voi pahentaa tilannetta ja sitä paitsi olen kieltäytynyt siitä herkusta jo ainakin kolme viikkoa. Tosin niiden saanti siinä kahvilassa on erittäin epävarmaa ja en tiedä kestäisinkö pettymystä.

Ei kommentteja: